وبلاگ مطالب گوناگون

عمومی

ایجاد اشتغال

یکی از چالش‌های مهم اقتصاد ایران مسئله بیکاری، خصوصاً بیکاری جوانان و قشر تحصیلکرده است.

برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور باید سرمایه‌گذاری مناسب انجام شود تا گروهی که کارآفرین و سرمایه‌گذار هستند انگیزه پیدا کنند که منابع خود را وارد اقتصاد کنند تا از این طریق نیروی کار بیشتری را نیز جذب نمایند.
بر اساس این گزارش باید به سمتی رفت که اشتغال پایدار شود؛ یعنی هم اشتغال موجود را حفظ و هم به ایجاد اشتغال بیشتر کمک کنیم و هر سال تعداد افراد بیشتری مشغول به کار شوند که این در گرو سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب‌و‌کار، ثبات سیاست‌های اقتصادی و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی است.

در این ارتباط ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در زمینه افزایش اشتغال و تولید چندان موفق عمل نکرد به دلیل آنکه رضایت مسئولان و مردم در این خصوص حاصل نشده است.

وی افزود: با اجرای برجام انتظار می رود گام های موثری در راستای افزایش تعداد شاغلین و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود اما تحقق این امر مستلزم اقدامات سازنده است.

نکو ادامه داد: بسته های جدید حمایتی و سوق دادن منابع بانکی به بخش تولید مُسکنی برای حل معضل بیکاری است.

وی با اشاره به وضعیت نقدینگی بنگاه های اقتصادی بیان کرد: کمبود نقدینگی از عمده مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی به شمار می رود و متاسفانه علی رغم حمایت دولت در برخی از بخش ها هنوز معضل بیکاری در کشور بهبود پیدا نکرده است.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تزریق نقدینگی به واحد های تولیدی در شرایطی که آنها با انباشت بدهی به بانک ها رو به رو هستند، فقط بخشی از مشکلات را حل می کند.

*** اشتغال نیازمند برنامه بلند مدت

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی درخصوص وضعیت اشتغال و تولید گفت: متاسفانه شاخص اشتغال و تولید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال است، اظهار کرد:برای اشتغالزایی پایدار باید به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله صنعت و کشاورزی برویم.

فاتحی عنوان کرد: برنامه ریزی برای افزایش اشتغال درکشور باید به صورت بلندمدت و ادامه دار باشد تا بیکاری در جامعه به حداقل برسد.

[ بازدید : 258 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ] [ 13:11 ] [ نوروزی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]